Jan Przybyla

Zloděj Krajčo se rozvádí, kapela končí!

27. 09. 2013 9:03:00
Tento týden pro kapelu Kryštof a jejího frontmana Richarda Krajča byl skutku neobyčejným. Richard Krajčo čelí obvinění z vykrádání songu od šumperské "jednohitové" kapely O5&Radeček, a také se dozvídá, že se kapela rozpadá, ne-li víc, že se rozvádí.
Frontman kapely Kryštof, Richard Krajčo.
Frontman kapely Kryštof, Richard Krajčo.idnes.cz

Přemýšlet nad tím, zda-li jsme skutečně takovým ubohým národem, že musí být u nás nejčtenějším tiskem Blesk, zřejmě nemá cenu. Já osobně se již k tomu stavím s jistým distancem. Nemíním již lidi okolo sebe přesvědčovat o hlouposti čtení bulváru. On samotný bulvár, by nebyl tím zlem, ale to co předvádí konkrétně deník Blesk, je již za hranící lidskosti.

Novinkou se kterou tento plátek přišel, zašel již daleko. Psát, o tom, že se kapela Kryštof může rozpadnout, kvůli údajnému rozvodu Richarda a Martiny, naštvala snad každého fanouška i posluchače kapely.

Nám fanouškům a posluchačům dobré české hudby je jedno, jestli se Krajčo rozvádí, Langerová je jiná nebo Koller fetuje. Máme rádi jejich tvorbu po umělecké stránce a respektujeme jejich soukromí.

Velmi vzácný postoj k tomu zaujal samotný Richard. Na Facebooku se k tomu vyjádřil takto:

"Dnes jsme se dozvěděli pár lží i novinek - třeba že se rozpadáme - oni neví, že my jsme se přece rozpadli hned po vydáni desky a letos jsme vůbec nekoncertovali?"


Dalším šokem bylo nařčení od kapely O5&Radeček, že prý píseň Cesta je vykradačka jejich písně Prázdný láhve, kterou vydali na svém albumu Máš mě na svědomí.

Nejrůznější servery, bulvární i hudební nabízeli porovnání. Věřím, že večer nám to pomůže srovnat ještě Lucka Borhyová s reportérem v terénu, kdy více se dozvíme na TN.cz.

Já jsem si píseň Prázdný láhve poslouchat nemusel, tuto skladbu znám, stejně jako celou další řadu písní kapely O5&Radeček.

Když jsem ještě hodně aktivně jezdíval po festivalech a koncertech kapely Kryštof, tak jsem občas viděl i koncert Radečka, musím říct, že "jednohitovka" (takto ji nazval Richard na Facebooku) to zrovna není. Alespoň dle mého názoru. Kapela O5&Radeček má opravdu pěkné písně s dobrou melodií, takže libozvučně se zpívají i na koncertech. V tomto jsou si obě kapely podobné. Prostě hrají na pohodu.

Tím více mě zarazilo, že Kryštofy nařkla právě tato kapela! Kdyby kdokoliv, ale zrovna kapela, která hrála jako "předskokan" na prvním koncertě Kryštofu ve vyprodané Lucerně, mě opravdu netěší.

Na Facebooku se rychle strhla lavina diskuzí, názorů a komentářů. Hodně lidí popírá podobnost písní, tito lidé jsou buď hluší, nebo to veřejně nechtějí přiznat. Další podobnost přiznávají, ale nepřikládají tomu takovou váhu. K té druhé skupině se příkláním i já. Podobného je v písních dost. Ale že by šlo hned o vykrádačku songu?

Jsou čtyři stejné akordy vykradeným songem? Jsou dva podobné verše hned krádeží?

Docela krásně, výstižně a přesně ukazuje podobnost českých písní zpěvák Voxel, který nahrál na čtyři stejné akordy 21 písní, které všichni známe, denně je slýcháváme, a stejně nám nepřijdou podobné.

Pro Vás, kteří jste si po přečtení titulku mysleli, že se dozvíte něco "zajímavého" mám vzkaz:

Nečtěte Blesk, vysaďte stesk.

Nekupujte Šíp, začněte žít.

Zahoďte Aha, ať neznáte vraha!

Omlouvám se všem, kteří tyto plátky čtou, nijak jsem se nechtěl nikoho dotknout, někdo to možná potřebuje číst. On je to přeci "legální fet, za pár drobných, barevný pseudosvět".

Doplněno autorem dodatečně (29.9.2013 20:31)

Po vydání tohoto článku jsem se dozvěděl vyjádření kapely O5&Radeček, která se od celého nařčení distancuje a údajně s ním nemá nic společného. Můžeme tomu věřit, nemusíme. Můj názor je stále stejný, dále si myslím, že celou akci připravil bulvár a televize Nova.

Autor: Jan Przybyla | karma: 19.60 | přečteno: 2377 ×
Poslední články autora